۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

سلام علیکم، حال شما خوبه؟؟!

سوال و جواب پسر امام خمینی و نماینده "اطلاعات" در پاریس:
حاج احمد آقا خمینی، تنها پسر امام خمینی را جوانی برومند میابم که متاهل است و در یک فرصت غیر منتظره، فورا مصاحبه را شروع می کنم.
س: در حکومت جمهوری اسلامی، آیا آزادی احزاب و بیان عقیده وجود دارد؟
جواب: ملاک جواز و عدم جواز آزادی، خیانت به دبن و ملت است. آزادی تا آنجا که به ملت خیانت نباشد مانعی ندارد ولی اگر یک وطن فروش آزاد باشد ، یک حزبی تشکیل دهد و علیه دین و دیانت و ملت و مملکت تبلیغ کند، شدیدا از آن جلو گیری می شود. آنچه آزادی است، آزادی افکار است. البته باید روزنامه و مجله خودشان را هم با آرم و مشخصات معین کنند و نه اینکه صفحه اول روزنامه را مزین به نام پیغمبر و امام  کنند و اخبار ایران را که سراسر مذهبی هست، نقل کنند ولی تحلیل هایی که می شود بر ضد معتقادات ملی و مذهبی جامعه باشد. این یک خیانت است و باید شدیدا  چهارچوب ها مشخص گردد. ما با نشریات چاپی به شرط این که آرمی مشخص داشته باشند تا ملت بتواند عقیده خودش را در مورد آن ابراز دارد، موافقت می نماییم و  خیلی هم خوشحالیم. و این معنی آزادی است وگرنه یک حقه بازی سیاسی است. ملت باید تشخیص دهد که چه نوع فکری را از چه شخصی و یا گروهی بپذیرد و یا ترویج کند.
از همه اینها که بگذریم امروز که مملکت ما به راستی گرفتار ابرقدرت هاست و هر روز شاهد توطئه ای است و فقط اتحاد است که تمام توطئه ها را خنثی می کند و ما امیدواریم که این اتحاد حفظ شود.

س: حزب توده آزادی فعالیت دارد یا نه؟
جواب: سلام علیکم، حال شما خوبه؟؟ !

روزشمار انقلاب, 8 بهمن 1357


س: بعضی ها می گویند جمهوری اسلامی به سوی استبداد می رود. نظرشما چیست؟
ج: استبداد یعنی چه؟اگر به معنی خودسری و دیکتاتوری طبقه حاکم باشد که میدانم در اسلام این چیزها معنی ندارد.  به زندگانی حضرت رسول و مولای متقیان امیرالمومنین و سالار همه دلاوران نگاه کنید. اگر به این معناست که جلو فحشا و مفاسدی را  که ممکن است طبقه ای خوششان بیاییند، گرفته شود، آری اسلام مستبد است. نه اینکه کشیده بشود به استبداد. در تمام جهان آزادی بر طبق قوانینشان مورد قبول است نه آزادی مطلق.        
س: مناسبات ایران با کشور های اسلامی چگونه خواهد بود؟
ج: ملت های اسلامی با دولت های اسلامی فرق می کنند. ملت های اسلامی همه با هم برادرند ولی وضع دولت های اسلامی مورد مطالعه قرار دارد. چون بعضی از آن هارا نمی شود دولت های اسلامی نامید. چون بعضی از آن ها به تمام معنی خود را در اختیار غرب یا شرق گذاشته اند. آیا دولت سادات را نمی بینید. آیا اصولا به عربستان فکر کرده ایدو واقعا که شرم آور است

۱ نظر:

  1. سلام دوست عزیز چه خبرا؟ نیستید؟ یه سوال!!!!!!!!!!!!!
    مهربان باشم برای چی؟ اصلا چرا باید اینطوری باشم؟ کی برای من ارزش قائله؟ برای کی مهمم؟ اصلا کسی منو می بینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یه سری بزنید به پاتوق ما راهنمایی کنید که سخت محتاج نگاهتان هستیم

    پاسخحذف